Tekaisinpa äsken runon:

Windows lentoon
Tilalle Gentoo

Tiedän. Käytin äskeisessä kappaleessa style-määrettä. Älkää valittako.

Runon tapahtumat perustuvat tositapahtumiin. Poistin Windowsin ja asensin kokeilumielessä Gentoo Linuxin. Tällä hetkellä juoksettuu komento emerge -DNua world && emerge kdebase-startkde kicker. Mikäli ei miellytä, Windows takaisin. Mikäli miellyttää, niin sitten pysykööt asiat näin :)

Gentoon asennuksessa minua on kovasti auttaneet moni hyvä ystäväni. Listaankin heidät tärkeysjärjestyksessä tärkeimmästä alkaen. Suuret kiitokset kaikille näille:

  • humppa auttoi minua saamaan asennus-CD:llä internet-yhteyden toimimaan. Hän myös tavallaan kannusti minua jatkamaan aina hankalista paikoista kyselemällä lähes sattumalla oikeaan aikaan "Kuinkas asennus etenee?". Opin humpalta myös, että mitä jatketut osiot ovat.
  • Ilman isäni kannettavaa tietokonetta tästä olisi tuskin tullut mitään. Gentoota säätäessä käy aika pitkäksi, joten pystyin kuuntelemaan musiikkia kannettavalla sekä irkkaamaan näpsäkämmin ja käyttämään selainta, josta tykkään eniten.
  • sooda neuvoi myös vähän nettiyhteyden kanssa, mutta ikävä kyllä minä keksin jo ratkaisun viimeisessä ongelmassa. Hän opetti minua myös korjaamaan ääkkösongelmani vielä tekstitilassa.
  • Yhdessä soodan kanssa Blazekin neuvoi minua äsken mainitsemassani komennossa. Se on käsittääkseni kuin loppusilaus uudelle järjestelmälle.
  • Myös KimmoKM yritti auttaa nettiyhteyden kanssa, mutta tunnollisesta yrityksestään huolimatta ei ollut kovasti avuksi, mutta mainittavan arvoinen kuitenkin.

Blazen innoittamana keksin myös vastaavanlaisen haikun:

Poistin Windowsin
Sitten asensin Gentoon
Oon onnellinen