Microsoft suunnittelee nyt kamaluuksia: OpenGL-grafiikkarajapinta toimisi Windows Vistassa (entinen Longhorn) vain Direct3D:n kautta, mikä OpenGL.orgin mukaan vähentäisi OpenGL:n toimivuutta puoleen. Sen lisäksi kilpailu lisääntyy; kun huomataan, että Windowshan on huono, käyttikset vaihtuilee melko äkkiä. Myös laitteistorenderöintiä käyttävien monikäyttisohjelmien kehitys häiriintyy aika pahasti.

OpenGL.org ehdottaa tällaisia keinoja asian pysäyttämiseksi:

  • Kirjoita lempparinäyttisvalmistajallesi (esimerkiksi ATI:lle tai NVIDIAlle) ja kehoita heitä keskustelemaan tästä Microsoftin kanssa.
  • Nosta asia esille muilla tietoteknisillä sivustoilla tai omassa blogissasi, jos sinulla on sellaista.

Itse keksin juuri ehdottaa MBnetin net.nyt-blogiin tätä.

On muuten synttärit tänään. 16 vuotta.